What was the front page of the Indian Express in 1980?

What was the front page of the Indian Express in 1980?

Assam is uncommonly silent. Except for ceremonial picketing at the Narengi installations, there were no processions, slogans, or satyagrahas. This is the front page of the April 14, 1980 issue of The Indian Express. Lockdown techniques must reach out to women caught up in abusive and violent circumstances, regardless of gender. Otherwise, they are just hostages to be traded off one set of captors for another.

The story on this page reported on violence against women in Assam. A female police officer was killed when a mob attacked her house; she had been sent to Assam to investigate allegations that its chief minister was involved in illegal activities. Another woman was beaten up by a group of men who objected to her relationship with a police officer. They later apologized and returned the money they had stolen from her.

These incidents received little attention at the time they occurred. Only years later did they become symbols of the state's failure to protect its citizens.

In fact, the killing of the police officer was not even reported in local newspapers at the time it happened. It was only after her family filed a case with the police that she became the subject of an article. The other incident was reported in a small town paper called The Asomiya Reporter. It too was long forgotten until now.

Why does this matter? Because both these women had sought refuge in India's border towns before being sent back home.

What should I write to the editor of the new Indian Express?

Write a letter to the editor of "The New Indian Express" to raise awareness and attract attention to this issue. I would like to bring the attention of the authorities concerned about the dangers that elderly persons living alone face through the columns of your prestigious newspaper.

Please visit our website www.youngindians.org for more information.

Yours sincerely,

Vineet Jain

Is the Indian Express a national newspaper?

The Indian Express is an English-language daily newspaper published in India. The Indian Express Group publishes it in Mumbai. The group was split between family members in 1999, eight years after its founder, Ramnath Goenka, died in 1991. The paper has won several awards and accolades over the years.

It has a circulation of more than 1 million copies across India and is considered to be one of the most respected newspapers in the country. The Indian Express was founded by Ramnath Goenka in 1959. He also founded the now-defunct Calcutta Telegraph which was later bought by The Times of India group. In 1999, his three children broke up into separate companies with Dr. Goenka's grandchildren taking control of The Indian Express group. Their father, Dr. Goenka, had been chairman of the group since 1973. He died in 1991 at the age of 59 after suffering from cancer for several months.

The Indian Express is published in Mumbai every day except Sunday. It has six sections: News, Opinion, Features, Business, Sports, and Health. There are also two special sections called "Coffee Table Books" and "Penguin Classics". These are collections of articles on various topics from previous issues of the newspaper.

Who is known as the Indian Express?

The Indian Express, founded in 1932 by Shri Ramnath Goenka, provided India a brave and honest voice of thought. The Indian Express expanded from a single-edition paper in Madras in 1932 to a multi-edition publication that influenced opinion and policy throughout the country. In 1967, it became one of the first English newspapers to be published daily.

Goenkaji wrote more than 70 articles for its first edition. He called his new newspaper "a voice of sanity in an insane world" who would not "bear the stigma of prejudice or ignorance".

It was during this time that Goenkaji invented the idea of a "thumbnail report", which has become an important tool for journalists to present their stories in a concise yet informative way.

In addition to being an editor, columnist and publisher, Goenkaji was also involved in politics. He was elected to the Parliament of India in 1952 and again in 1957. He also served as president of the Press Council of India from 1962 to 1964.

After retiring from the Indian Express in 1972, he started another newspaper called Janata (meaning "people") which focused on political news but was shut down after three months due to lack of interest from the public.

Goenkaji died on 21 August 1974 at the age of 58 after suffering from cancer for several years.

Which is the sister publication of the Indian Express?

The Indian Express is an English-language daily newspaper published in India. The Indian Express Group publishes it in Mumbai. The Hindustan Times

Journalism of Courage
= The publication’s 4 August 2009 front page
Sister newspapersThe Financial Express Loksatta Jansatta
OCLC number70274541

Who started the Voice of India newspaper?

Dadabhai Naoroji founded the "Voice of India" newspaper. He also launched the Rast Goftar, a Gujarati fortnightly journal. The "Voice of India" was an influential Indian newspaper that published articles on politics, society, economics, science, and other topics across the world from 1857 to 1922. It was founded by Dadabhai Naoroji, who was born in 1850 in now-southern Gujarat and died in 1929 at the age of 70. He moved to Bombay (now Mumbai) to pursue his education and worked as an advocate before becoming interested in politics. In 1877, he wrote an article advocating national independence for India which led to his being invited by Mahadaji Desai, then leader of the Bombay Provincial Committee of the Indian National Congress, to come to Congress meetings and speak about this issue. This is how Naoroji became involved in politics and in 1887 was elected president of the Congress meeting in Poona (now Pune). In 1888, he married Sukrma Devi, a woman from a wealthy family in Gujarat; together, they had two children.

In 1892, after returning to Gujarat following the death of Mahadaji Desai, Naoroji set up a printing press of his own and began publishing the "Voice of India".

Was New India an editor?

Annie Besant produced New India, a daily newspaper in India in the early twentieth century, to emphasize topics relating to the Indian liberation fight. She edited the paper from its founding in 1875 until her death in 1933.

Besant was a prominent figure in the independence movement who helped found the Home Rule League and co-founded the World Parliament of Religions. She also played a role in drafting the Montague-Chelmsford Reforms, which provided for self-government for India.

Besant was born into a wealthy Christian family in India. Her parents were involved with social reform and had been friends with Mahatma Gandhi when he was a young lawyer. They invited him to live in their home when he came to visit India to find work. Besant grew up in this environment where politics and activism were common practices, which has had a significant impact on her life work.

When she was only twenty years old, Besant married another prominent activist named G.B.S. The couple divorced after three years due to political differences, but they remained good friends. After her divorce, Besant began writing articles for newspapers including The Hindu and Indian Opinion about subjects such as women's rights, education, and religion.

When did Gorkhapatra become a daily newspaper in Nepal?

Gorkhapatra Sansthan manages it. It began as a weekly in May 1901 and expanded to a daily in 1961. "ptrkaaritaako itihaas gorkhaaptr," he says. Gorkhapatra's (in Nepali). On June 25, 2014, the original (online) version was archived. "Distorted Draft Of History," P. Kharel. Gorkhapatra On July 27, 2014, the original (online) version was archived.

Gorkhapatra is one of the oldest newspapers in Nepal. It was first published on May 15, 1901 by Laxmi Prasad Devkota who also founded the country of Nepal. The paper was aimed at promoting awareness about social issues related to the new nation of Nepal. In 1951, the publication date was advanced to daily from weekly.

Gorkhapatra has been instrumental in advancing civil rights in Nepal. It was one of the few publications that openly criticized King Tribhuvan when he adopted many discriminatory laws against women and minorities. The paper was banned several times during its lifetime but it was always revived after the bans were lifted. Gorkhapatra currently operates as an online journal and was created by Laxmi Prasad Devkota's great-great-grandson Prakash Kumar Devkota. The paper continues to report on events related to politics and society in Nepal while also covering sports news.

Gorkhapatra has been running an annual award called "Gorkha Dakshina" since 2005 in recognition of journalists who have shown courage in reporting stories related to politics, culture, and society in Nepal.

About Article Author

Mark Baklund

Mark Baklund is a freelance writer with over five years of experience in the publishing industry. He has written different types of articles for magazines, newspapers and websites. His favorite topics to write about are environment and social matters.

Disclaimer

AuthorsCast.com is a participant in the Amazon Services LLC Associates Program, an affiliate advertising program designed to provide a means for sites to earn advertising fees by advertising and linking to Amazon.com.

Related posts